Latinica | Ćirilica
Narodni parlament > Stare objave > Organizacijom tribine obeležen 15. mart – Svetski dan prava potrošača

Organizacijom tribine obeležen 15. mart – Svetski dan prava potrošača

U prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Leskovcu, povodom 15. marta – Svetskog dana prava potrošača, Udruženje Narodni parlament je juče organizovalo tribinu o stanju potrošačkih prava na jugu i istoku Srbije. Na tribini su učestvovali predstavnici Udruženja, koje je i Regionalni centar za zaštitu potrošača istočne i južne Srbije, kao i predstavnik Republičke tržišne inspekcije.

„Najveći broj žalbi i reklamacija građana odnosi se na kvalitet odeće i obuće, kvalitet tehničkih uređaja i komunalnih usluga“ – rekao je Borivoje Đorđević, menadžer pravne službe u Regionalnom centru za zaštitu potrošača istočne i južne Srbije.  On je istakao da se građanima pomaže savetodavno i pisanjem podnesaka, ali da oni, pre svega, moraju da imaju račun i da se najpre obrate prodavcu. Šef Odseka tržišne inspekcije za Jablanički okrug Bratislav Zlatković naglasio je da  inspektori vrše nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača u smislu poštovanja rokova, ali nemaju pravo da utiču na odluku prodavca da li će prihvatiti reklamaciju ili ne.

„Od oko 700 zahteva za reklamacijom, koliko godišnje obradimo, oko 60% njih reši se u korist potrošača“ – dodao je Đorđević i podsetio da se građani mogu obratiti pravnom timu udruženja lično u zgradi Doma sindikata, na broj 016/3100 110 ili putem elektronske pošte na adresu: pravnapomoc@parlament.org.rs

 

Projekat „Regionalni centar za zaštitu potrošača južne i istočne Srbije“ finansijski podržava Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, a realizuje Udruženje Narodni parlament.